Vzdělávání v naší MŠ

Vzdělávání v mateřské škole vychází z požadavků rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a je v souladu se školním vzdělávacím programem MŠ ANGEL "Hrou poznáváme svět".

Vzdělávací obsah je zpracován do 5 integrovaných bloků. Každý integrovaný blok je dále rozpracován do tematických bloků a podtémat. Obsahové zaměření a časové rozložení těchto tematických bloků přizpůsobujeme během roku aktuálním podmínkám, potřebám dětí a situacím v dětské skupině a doplňujeme konkrétní vzdělávací nabídkou pro děti. Vzdělávací cíle vybíráme z nabídky školního vzdělávacího plánu pro daný integrovaný blok. Třídní vzdělávací plán propojuje všechny oblasti vzdělávání, provází děti jednotlivými ročními obdobími a navazuje na něj i celá řada akcí pro děti a rodiče.

Vzdělávání dětí probíhá v programu Začít spolu, který se zaměřuje na individuální rozvoj dítěte, partnerský přístup a propojení školy s rodinou.

 

Hlavní výchovné a vzdělávací cíle

Mezi hlavní úkoly, po zvládnutí adaptace na nové prostředí, patří postupné zvládání sebeobsluhy, hygienických návyků a respektování zásad společného soužití s ostatními dětmi i dospělými v mateřské škole.

Postupně se děti seznámí s výtvarnými a pracovními činnostmi, hudbou, zpěvem, básničkami, pohádkami, pohybovými dovednostmi, didaktickými i smyslovými hrami, hrami na zdokonalování komunikačních a řečových schopností a se spoustou dalších věcí a dovedností.

Základem je vytvořit pro děti příjemné prostředí plné důvěry, přátelství, pochopení a tolerance, aby se u nás děti cítily jistě a bezpečně a aby radostně prožívaly dobu svého počátečního vzdělávání, kdy se nenásilně formou hry naučí vše potřebné pro život.

Respektujeme individualitu dětí, jejich věk a možnosti, schopnosti, zájmy, jejich tempo a specifické potřeby. Vytváříme dětem potřebné podmínky k jejich aktivitám. Pokud si kromě vědomostí, znalostí a dovedností odnesou ještě milé vzpomínky, náš úkol je zcela splněn.

V bilingvním programu jsou děti přirozeně vystaveny dvěma jazykům. Týdenní téma je stejné v českém i anglickém jazyce, což napomáhá lepšímu porozumění i rozvoji jazykových dovedností v obou jazycích. Tři dny v týdnu probíhá program v angličtině pod vedením rodilého mluvčího a zkušeného učitele AJ. Dva dny v týdnu probíhá program v češtině, což je důležité pro upevnění mateřského jazyka.

 

Denní program v MŠ (uvedené časy jsou orientační) 

7:00 – 8:30     volné či nabízené hry při ranním scházení dětí

  • hry dle vlastního výběru dětí

8:30 – 9:00     řízená činnost – komunitní kruh, ranní cvičení

  • pozdrav, sdílení zážitků, téma dne – diskuze, básničky, písničky,
  • pohybové aktivity, relaxace

9:00 – 9:30     hygiena, svačina

  • kladen důraz na samostatnost (děti se obslouží a uklidí si)

9:30 – 10:00 nabízené činnosti k tématu, reflexe

  • třída je rozdělena do tzv. “center”- učebních koutků (Ateliér, Manipulační hry, Knihy a písmena, Kostky, Hudba, Pokusy, Drama, Domácnost, Pohyb, Písek, Voda)
  • každé centrum má konkrétní vzdělávací zaměření a nabídku činností
  • dítě si samo vybírá, kde bude pracovat, přebírá zodpovědnost za vlastní činnost
  • v anglickém programu si osvojuje slovní zásobu při konkrétní činnosti
  • učitel působí jako průvodce a pozorovatel
  • po skončení center následuje REFLEXE – děti sdílejí, co dělaly, co se jim povedlo, co bylo obtížné apod.

10:00 – 11:30 pobyt venku

  • odchod na zahradu MŠ, na hřiště, na vycházky, kde probíhá přirozené environmentální poznávání
  • řízené i volné hry, relaxace

11:30 – 12:15 hygiena, oběd

  • formou sebeobsluhy, kladen důraz na samostatnost
  • děti nenutíme do jídla ani jídlo dojídat, snažíme se ale, aby alespoň zkusily ochutnat
  • po jídle si děti po sobě uklízejí

12:15 – 14:15 odpočinek na lůžku

  • mladší děti se převlékají do pyžama, starší odpočívají na lehátku
  • odpočinek je zahájen četbou pohádky, poté poslechem relaxační hudby

14:15 – 14:45 hygiena, svačina

  • kladen důraz na samostatnost (děti se obslouží a uklidí si)

14:45 – 17:00 volné a nabízené hry dětí při rozcházení

  • odpolední činnosti a volné hry probíhají ve třídě nebo na školní zahradě, děti mohou navštěvovat zájmové kroužky
Zpět na úvod

Projekty a spolupráce

Pedagogická fakulta UK
Isic
Začít spolu
Ovoce a zelenina do škol
Praha 12
Přírodovědecká fakulta UK

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies