Mateřská škola Angelka pracuje podle výchovně vzdělávacího programu Začít spolu, do kterého se zapojila mezi prvními již v roce 1995.
Program Začít spolu vychází z teorií založených na humanistických a demokratických principech a jeho hlavním cílem je připravit děti na život ve 21. století, které je ve znamení neustálých a rychlých změn ve všech oblastech lidského bytí.
Poznávání světa v souvislostech, rozvoj samostatnosti a volních vlastností dítěte, to vše tvoří již v předškolním věku základy, na kterých má v budoucnu stát zdravá a sebevědomá osobnost se správnými životními návyky a postoji, která umí přijímat změny a vyrovnávat se s nimi, je schopna kriticky myslet, poznat a řešit problémy, dokáže si vybrat a nést odpovědnost za svá rozhodnutí. Pro zdravý rozvoj osobnosti dítěte je podmínkou uspokojení jeho fyzických i psychických potřeb a prožití dětství v podnětném a harmonickém prostředí jako přijímaná, milovaná bytost.
Cílem MŠ je ve spolupráci s rodinou pomáhat dítěti poznat sebe sama, porozumět dění a vztahům v okolním světě, umožnit mu orientovat se v něm, pomocí postupného osvojování kompetencí, které bude ve svém životě potřebovat.
Proto neváhejte a „pojďte s námi začít spolu".
Formy práce v programu Začít spolu jsou založeny na principu integrovaného učení hrou a činnostmi. V souladu s Rámcovým programem pro předškolní vzdělávání (RVP PV) tvoří vzdělávací obsah MŠ Angelka integrované bloky, které jsou vždy vnitřně propojeny určitým tématem. Jednotlivá témata zpravidla obsahují tematické okruhy, které sledují dílčí cíle, jež jsou naplňovány prostřednictvím nabídky rozmanitých činností.
Prostory tříd jsou uspořádány do center aktivit a nabízí podnětné tvůrčí prostředí pro práci dětí v menších skupinách. Jednotlivá centra jsou vybavena různými pomůckami souvisejícími s danou činností
Škola je otevřená rodičům, kteří mohou podle potřeby s dítětem ve třídě zůstat, případně se zapojit do činnosti v některém z center aktivit.
Cílem školy je umožnit každému dítěti prožít radostné dětství a rozvíjet jej po stránce fyzické, psychické i sociální v rámci jeho individuálních možností. Role učitele je chápána jako průvodce dítěte na cestě za poznáním.
Publikována: 18.4.2015
Naposled upravena: 28.9.2017