Centra aktivit - Rudolf II.
Dějepisné téma se do center aktivit přímo nabízí, obzvlášť osobnost českých dějin, která stále vyvolává údiv a mnoho otázek.
Při práci v CA matematika děti řešily úlohy, které se týkaly událostí v životě Rudolfa II. Zadání byla sepsaná tak, aby děti musely nejprve část informací potřebných k vyřešení úlohy zjistit ze svých prací a materiálů získaných při společné práci (při gramotnosti).
V CA ateliér měly děti příležitost seznámit se s díly, která měl Rudolf II. uložená ve své pověstné Kunstkomoře. Zároveň z mnoha fotografií poznávaly osobní přeměty Rudolfa II. nebo objevovaly, jak Kunstkomora asi vypadala.
Výsledkem práce dětí v CA čtení byl hlasitý výrazný přednes textu pověsti o Golemovi. Velikohou hodnotu a posuvnou učící sílu mělo po prezentaci poskytování zpětné vazby od ostatních dětí. Vyslovení ocenění pro skupinu a formulace doporučení pro další tým.
V CA psaní vznikly horoskopy pro každého ze třídy. Pomocí základních informací o některé z dívek či chlapců někdo jiný sestavil předpověď, co se asi v životě daných dětí může stát. Děti psaly s fantazií a přáním dobrých zážitků.
V CA vědy a objevy si děti v týmech vyzkoušely pět různých pokusů. Jako to možná probíhalo v alchymistických dílnách na dvoře Rudolfa II. Součástí našich pokusů byla příprava pomůcek, stanovení hypotézy, realizace pokusu, zápis o průběhu pokusu, vyhodnocení a nezbytný úklid pracovního místa.
Během společné práce (při gramotnosti) se téma doby Rudolfa II. objevovalo taktéž. Rudolfova doba nám pomohla hledat příbuzná slova či jiné tvary slov. Pracovali jsme s přídavnými jmény, určovali mluvnické kategorie podstatných jmen a sloves. Využili jsme některé techniky kritického čtení a psaní (životabáseň či T-graf). Při sledování dokumentu o Rudolfu II. si děti tvořily pomocí zadaných otázek vlastní záznam důležitých informací o panovníkovi a jeho době.