Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) je zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy. Tým odborníků se vedle poskytování poradenských služeb dle Vyhlášky 72/2005 Sb. podílí na tvorbě a rozvoji výchovně vzdělávacího systému, tak aby se škola stala životaschopným a funkčním organismem, který je schopen obstát v silné konkurenci. Jde o školu otevřenou, připravenou na novou kvalitu komunikace s rodiči i mimoškolními institucemi, schopnou inspirovat pedagogické pracovníky k samostatnému a tvořivému jednání s vysokými nároky na kvalitu vzdělání.
Co ŠPP nabízí:
-
Inkluzivní přístup - podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i žáků intaktních.
-
Psychologické a speciálně pedagogické poradenství - práce s dětmi i rodiči v oblasti emočního, vzdělávacího a sociálního rozvoje.
-
Prevence rizikového chování - programy pro první i druhý stupeň základní školy, přípravné třídy i třídy mateřské školy.
-
Poradenství při volbě profesionální orientace žáků a podpora při přechodu na vyšší stupeň vzdělávání.
-
Spolupráce se zákonnými zástupci žáků a pedagogickými pracovníky.
-
Koordinace další podpory - spolupráce s externími specialisty (např. logopedem, mediátorem).
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními.
Koncepční cíle ŠPP:
-
Zabezpečovat realizaci a zkvalitňování ŠVP v souladu s jeho koncepčními a strategickými cíli na všech úrovních.
-
Ve spolupráci s managementem školy provádět pravidelnou, systematickou a pravdivou analýzu realizace ŠVP. Na základě této analýzy připravovat podněty pro změny s jasně formulovanými důsledky těchto změn.
-
S využitím metod odborné podpory vytvořit pedagogickým pracovníkům prostor pro zajištění jejich „profesionálního bezpečí“, které je nutnou podmínkou pro saturaci potřeb profesní, osobnostní a sociální jistoty.
-
Vytvořit fungující systém s využitím metod zaměřených na pozitivní komunikaci, tak aby byla ve škole atmosféra, ve které se budou žáci chtít učit a učitele budou chtít učit. To znamená, že budou vytvořeny pro všechny žáky podmínky, v nichž se žáci naučí učit a myslet. Získají tak schopnost angažovaně (aktivně) řešit problémy a flexibilně se adaptovat na novou a neustále se měnící realitu.
-
Vytvořit otevřený prostor pro komunikaci a spolupráci mezi školou a veřejností, mezi učitelem a rodičem. Atmosféra zaměřená na možnosti a individuální potřeby dítěte, v kontextu spolupracujících vztahů dospělých, je podstatou bezpečného prostředí pro jeho optimální rozvoj a zároveň se stává základním pilířem primární prevence.
-
Ve spolupráci s managementem školy propracovat systém evaluace tak, aby se hodnotící kriteria opírala o uspokojování nejdůležitějších potřeb:
-
Žáci potřebují podnětné prostředí a vstřícné zacházení, tj. potřebují zážitek z radosti poznávání, zážitek ze sociálních kontaktů.
-
Pedagogičtí pracovníci potřebují profesionální bezpečí a prostor pro tvořivost.
-
Zákonní zástupci potřebují školu, které budou důvěřovat, že dává jejich dítěti kvalitní vzdělání, potřebují vědět, co jejich děti budou v životě skutečně potřebovat a jak jim mají pomáhat, potřebují partnery, aby mohli svoje děti dobře připravit pro život.
-
Tým odborníků:
Koordinátor ŠPP, školní speciální pedagog | Mgr. Radek Průžek | pruzek@zsangel.cz |
Školní speciální pedagog, školský logoped | Mgr. Pavlína Kadlecová | kadlecova@zsangel.cz |
Školní psycholog | Mgr.et.Mgr. Kostadin Petrov Panushev | panushev@zsangel.cz |
Metodik prevence ZŠ | Mgr. Ladislava Valečková | valeckova@zsangel.cz |
Metodik prevence MŠ | Sonja Šrámková, DiS. | sramkova@zsangel.cz |
Výchovné a kariérové poradenství | Mgr. Petra Kohoutová | kohoutova@zsangel.cz |
Koordinátor inkluze | PaedDr. Dana Osvaldová | osvaldova@zsangel.cz |
Koordinátor pro vzdělávání žáků s OMJ | Mgr. Petra Kohoutová | kohoutova@zsangel.cz |