Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (ŠPP) je zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy. Tým odborníků se vedle poskytování poradenských služeb dle Vyhlášky 72/2005 Sb. podílí na tvorbě a rozvoji výchovně vzdělávacího systému, tak aby se škola stala životaschopným a funkčním organismem, který je schopen obstát v silné konkurenci. Jde o školu otevřenou, připravenou na novou kvalitu komunikace s rodiči i mimoškolními institucemi, schopnou inspirovat pedagogické pracovníky k samostatnému a tvořivému jednání s vysokými nároky na kvalitu vzdělání.

Co ŠPP nabízí:

  • Inkluzivní přístup - podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i žáků intaktních.

  • Psychologické a speciálně pedagogické poradenství - práce s dětmi i rodiči v oblasti emočního, vzdělávacího a sociálního rozvoje.

  • Prevence rizikového chování - programy pro první i druhý stupeň základní školy, přípravné třídy i třídy mateřské školy.

  • Poradenství při volbě profesionální orientace žáků a podpora při přechodu na vyšší stupeň vzdělávání.

  • Spolupráce se zákonnými zástupci žáků a pedagogickými pracovníky. 

  • Koordinace další podpory - spolupráce s externími specialisty (např. logopedem, mediátorem).

  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními. 

Koncepční cíle ŠPP:

  • Zabezpečovat realizaci a zkvalitňování ŠVP v souladu s jeho koncepčními a strategickými cíli na všech úrovních.

  • Ve spolupráci s managementem školy provádět pravidelnou, systematickou a pravdivou analýzu realizace ŠVP. Na základě této analýzy připravovat podněty pro změny s jasně formulovanými důsledky těchto změn.

  • S využitím metod odborné podpory vytvořit pedagogickým pracovníkům prostor pro zajištění jejich „profesionálního bezpečí“, které je nutnou podmínkou pro saturaci potřeb profesní, osobnostní a sociální jistoty.

  • Vytvořit fungující systém s využitím metod zaměřených na pozitivní komunikaci, tak aby byla ve škole atmosféra, ve které se budou žáci chtít učit a učitele budou chtít učit. To znamená, že budou vytvořeny pro všechny žáky podmínky, v nichž se žáci naučí učit a myslet. Získají tak schopnost angažovaně (aktivně) řešit problémy a flexibilně se adaptovat na novou a neustále se měnící realitu.

  • Vytvořit otevřený prostor pro komunikaci a spolupráci mezi školou a veřejností, mezi učitelem a rodičem. Atmosféra zaměřená na možnosti a individuální potřeby dítěte, v kontextu spolupracujících vztahů dospělých, je podstatou bezpečného prostředí pro jeho optimální rozvoj a zároveň se stává základním pilířem primární prevence.

  • Ve spolupráci s managementem školy propracovat systém evaluace tak, aby se hodnotící kriteria opírala o uspokojování nejdůležitějších potřeb:

    • Žáci potřebují podnětné prostředí a vstřícné zacházení, tj. potřebují zážitek z radosti poznávání, zážitek ze sociálních kontaktů.

    • Pedagogičtí pracovníci potřebují profesionální bezpečí a prostor pro tvořivost.

    • Zákonní zástupci potřebují školu, které budou důvěřovat, že dává jejich dítěti kvalitní vzdělání, potřebují vědět, co jejich děti budou v životě skutečně potřebovat a jak jim mají pomáhat, potřebují partnery, aby mohli svoje děti dobře připravit pro život.

 

Tým odborníků:

Koordinátor ŠPP, školní speciální pedagog Mgr. Radek Průžek pruzek@zsangel.cz
Školní speciální pedagog, školský logoped Mgr. Pavlína Kadlecová kadlecova@zsangel.cz
Školní psycholog Mgr.et.Mgr. Kostadin Petrov Panushev panushev@zsangel.cz
Metodik prevence ZŠ Mgr. Ladislava Valečková valeckova@zsangel.cz
Metodik prevence MŠ Sonja Šrámková, DiS.  sramkova@zsangel.cz
Výchovné a kariérové poradenství Mgr. Petra Kohoutová kohoutova@zsangel.cz
Koordinátor inkluze PaedDr. Dana Osvaldová osvaldova@zsangel.cz
Koordinátor pro vzdělávání žáků s OMJ Mgr. Petra Kohoutová kohoutova@zsangel.cz

 

Zpět na úvod

Projekty a spolupráce

Pedagogická fakulta UK
Isic
Začít spolu
Ovoce a zelenina do škol
Praha 12
Přírodovědecká fakulta UK

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies