Název předmětu | Učivo | Plánovaný průběh | Poznámka |
---|---|---|---|
Anglický jazyk |
Ladislava Valečková:
Opakování Unit 4, Colin in Computerland Projekt My ZOO Kristýna Jakešová: Unit 4 test + unit 5 Kites |
Ladislava Valečková:
Učebnice str. 30 Pracovní sešit str. 38,39 Pracovní listy Kristýna Jakešová: Test z celé lekce 4 (animals, předložky between, next to, opposite, přídavná jména 2. stupeň) Reading: Colin in Computerland SB 30 Úvod do lekce 5 |
|
Český jazyk |
JV: Stavba slova, slovní druhy, psaní předpon a předložek Vzory ženského rodu - třídění slov, psaní i/y v koncovkách KV/SV: Novoroční přání |
Očekávané výstupy: JV: Žák/yně označí kořen, předponovou a příponovou část slova. Žák/yně třídí slova podle slovních druhů. Žákyně píše předpony dohromady se slovem a předložky zvlášť. Žák/yně určuje vzory podstatných jmen ženského rodu. Skloňuje slova podle vzoru. Žák/yně určuje správné i/y v koncovkách slov ženského rodu. KV/SV: Žák/yně vymyslí a napíše novoroční přání. Žák/yně v novoročním přání píše úhledně, čitelně, pravopisně správně. |
Pondělí 20.1. - pololetní prověrka: stavba slova (kořen, předponová a příponová část), příbuzná slova, slovní druhy, psaní i/y uprostřed slov (vyjmenovaná slova), psaní slabik s ě, psaní předpon a předložek, mluvnické kategorie podstatných jmen (pád, číslo, rod), spisovná čeština, vzory středního rodu, psaní i/y v koncovkách podstatných jmen středního rodu Každý týden - opis, přepis, doplňovačka nebo diktát na známku Čtenářský deník - v lednu a únoru čteme knihy ze žánru DOBRODRUŽNÁ LITERATURA - termín odevzdání zápisu k hodnocení je 27.2. Připomínám zápis z kulturní akce, který je možno odevzdat kdykoliv. Stačí jeden do konce roku. |
Člověk a práce | Andělské novoroční přání |
Očekávané výstupy: Žák/yně vytvoří novoroční přání pro svou rodinu s motivem anděla. Žák/yně stříhá, lepí, pracuje s bavlnkou a korálky. |
Pondělí 13.1. - Na výrobu přání budeme potřebovat drobné korálky. Pokud máte doma, doneste si, půjčíme si vzájemně. Děkujeme. |
Člověk a svět |
D: Přemyslovská knížata - pokračování Z: Kraje ČR - prezentace plakátů ve dvojicích P: Změny v přírodě v zimě, problematika globálního oteplování |
Očekávané výstupy: D: Žák/yně přečte s porozuměním text v učebnici. Převypráví příběh o Václavovi a Boleslavovi. Žák/yně řekne, kdo byl např. Boleslav I. Ukrutný. Z: Žák/yně ve dvojici představí informace z plakátu o zvoleném kraji. Řídí se zadanými kritérii. Žák/yně pozorně naslouchá prezentaci jiných dětí, zapisuje si zajímavosti, ocenění a otázky pro prezentující. P: Žák/yně popíše změny v přírodě v souvislosti se změnou počasí. Žák/yně zhlédne video na téma globální oteplování. Diskutuje o tématu. Přemýšlí o své ekologické stopě na planetě. |
Čtvrtek 16.1. - Pololetní prověrka (část D, Z): pravěk - dovednosti lidí, nástroje, obživa, způsob lovu; Sámova říše, Velkomoravská říše, velkomoravská knížata, věrozvěstové; ČR - velká města ČR, sousední státy podle světových stran, pohoří ČR, nejvyšší hora (jméno, výška, místo), největší řeky Středa 22.1. - Pololetní prověrka (část P): stavba těla houby, části rostlin, dělení rostlin, základní společné znaky živočichů + hlavní znaky, stavba těla a rozmnožování savců, ptáků, ryb, plazů, obojživelníků a bezobratlých |
Hudební výchova | Píseň Andělé strážní |
Očekávané výstupy: Žák/yně umí slova písně Andělé strážní. Žák/yně zpívá píseň Andělé strážní bez opory textu. Žák/yně rytmicky doprovází píseň na Orffovy hudební nástroje. |
|
Matematika | Opakování |
Opakování na pololetní písemnou práci: Žák/yně písemně sčítá a odčítá. Žák/yně písemně násobí jednociferným číslem. Žák/yně písemně dělí jednociferným číslem. Žák/yně pamětně sčítá a odčítá do 1 000. Žák/yně řeší rovnice (přepíše zvířátkovou rovnici do číselné a naopak číselnou rovnici do zvířátkové a vyřeší ji, vyřeší hada a přepíše ho do rovnice. Žák/yně zapíše zlomkem vybarvenou část obrázku. Žák/yně rozumí pojmům sudá a lichá čísla. Žák/yně vyřeší slovní úlohu. Žák/yně rýsuje trojúhelník , čtyřúhelník do čtvercové sítě podle šipek, zjistí jejich obvod v mm a obsah v kachlíkách. PS 28/6, 30/3, 40/9, 36/1, 37/5 b) a další vybrané úlohy do str. 40. G: PS 39/7 |
pátek 17.1. - POLOLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE okruhy učiva: písemné sčítání a odčítání, písemné násobení jednociferným číslem, písemné dělení jednociferným číslem, pamětné sčítání a odčítání do 1000, rovnice (zvířátkové, číselné, hadi), zlomky, sudá a lichá čísla, slovní úloha, G: Rýsování trojúhelníku a čtyřúhelníku do čtvercové sítě podle šipek, obvod v mm, obsah v kachlíkách. S sebou rýsovací pomůcky. |
My ve světě |
Novoroční přání |
Očekávané výstupy: Žák/yně formuluje novoroční přání pro svou rodinu. Žák/yně formuluje novoroční přání pro třídu. |
|
Tělesná výchova |
Plavecký výcvik Cvičení na hudbu, cvičení s papírovými talířky |
Očekávané výstupy: Žák/yně se účastní plaveckého výcviku s trenérkami. Reaguje na pokyny na suchu i ve vodě. Chová se podle pravidel stadionu Podolí. Žák/yně se účastní cvičení na hudbu. Udrží rytmus v pohybu. |
Úterý 11:15 - 12:00 plavání v Podolí Na plavání doporučuji vzít si s sebou vlastní fén. Děkujeme. Čtvrtek - TV v tělocvičně |
Výtvarná výchova | Andělské novoroční přání |
Očekávané výstupy: Žák/yně vytvoří novoroční přání pro svou rodinu s motivem anděla. Žák/yně stříhá, lepí, pracuje s bavlnkou a korálky. |
Nutně potřebujeme každý své nůžky a lepidlo. |