Týdenní plán 3.A
Týdenní plány
| Název předmětu | Učivo | Plánovaný průběh | Poznámka |
|---|---|---|---|
| Anglický jazyk |
Průběhový čas Povolání a postavy Popis vzhledu |
Očekávané výstupy: Žák/yně tvoří věty a odpovídá na otázky např. What is he doing? How does the pirate look like? He's tall..He's got long hair... Žák/yně použije ve větě slovní zásobu povolání a kostýmů - pirate, dentist, clown, pop star apod. Žák/yně tvoří věty s novou slovní zásobou - thin, tall, straight, blonde, short, fat, beard, moustache, fair, curly. Žák/yně procvičuje novou gramatikou - průběhový čas. Žák/yně procvičuje slovní zásobu spjatou s povoláním a popisem. |
V pondělí píšeme krátký test na poslech a spelling vybraných slov probrané zásoby. |
| Český jazyk |
JV: vyjmenovaná slova po B a slova příbuzná, vyjmenovaná slova po L, synonyma, nadřazenost, podřazenost LV: čtenářské bingo, čtenářská dílna s knihou Tota lítá, práce s textem, vyhledávání klíčových informací, převyprávění obsahu KSV: Psaní deníků, přímá řeč, odstavec, Jablíkovi kamarádi |
Žák/yně čte s porozuměním a správně zodpoví na otázky k textu. Žák/yně vyhledává odpovědi na otázky v textu. Žák/yně převypráví obsah přečteného. Žák/yně si osvojuje psaní i/y po obojetných souhláskách. Žák/yně vyjmenuje řadu vyjmenovaných slov po B, L. Žák/yně vysvětlí význam vyjmenovaných a slov příbuzných po B, L. Žák/yně doplňuje i/y do vyjmenovaných/příbuzných slov po B,L. Žák/yně uvede do vztahu slova dle nadřazenosti/podřazenosti. Žák/yně rozpozná v textu přímou řeč. Žák/yně prohlubuje koncept demokracie a svobody a na příkladu uvádí prvky svobodného/nesvobodného zřízení. Žák/yně se seznamuje s pojmem totalita. Žák/yně rozpozná v textu odstavec a převypráví jeho obsah. |
Ve čtvrtek píšeme čtvrtletní test zaměřený na vyjmenovaná slova po B a čtení s porozuměním. |
| Člověk a svět |
Užitkové plodiny - dokončení živé přírody Ovoce a zelenina Opakování - ČR |
Očekávané výstupy: Žák/yně ovládá probrané učivo celku Domov. Žák/yně uvede příklad k suchým a dužnatým plodům. Žák/yně uvede příklad exotického ovoce. Žák/yně roztřídí zeleninu dle druhu na košťálovou, cibulovou, plodovou, listovou a kořenovou. Žák/yně se seznamuje s užitkovými plodinami a pojmy: obilniny, okopaniny, léčivé rostliny, olejniny, textilní plodiny, pícniny. Žák/yně přiřadí rostlinu/plodinu do správné kategorie. Žák/yně uvede příklad |
V úterý si v krátkém testu zopakujeme téma Domov - adresa, světové strany (hlavní/vedlejší), sousední státy, části ČR - Čechy, Morava, Slezsko, státní symboly, hlavní město + řeka, nejvyšší hora. |
| Matematika |
Násobení a dělení Písemné sčítání Písemné odečítání Sčítání a odčítání čísel přes 100 (např. 350+200, 540-20) Děda Lesoň Geometrie - bod, úsečka, přímka, čtvercová mříž, mřížový bod, šipkový zápis bodů |
Očekávané výstupy: Žák/ovládá probrané učivo. Žák/yně sčítá a odčítá v oboru čísel přes 100. Žák/yně násobí a dělí dle malé i velké násobilky. Žák/yně písemně sčítá čísla přes 100. Žák/yně písemně odčítá. Žák/yně řeší úlohy v prostředí Dědy lesoně. Žák/yně narýsuje bod, úsečku a přímku a označí ji správnými body. Žák/yně se seznamuje s čtvercovou mříži a bodem v mříži. Žák/yně zapisuje šipkovým zápisem cestu mezi dvěma body. Žák/yně zaznačí ve čtvercové mříži body dle šipkového zápisu. |
Ve středu si napíšeme čtvrtletní test, který se zaměří na sčítání a odčítání, písemné sčítání, indické násobení, součtové trojúhelníky, násobení a dělení a to i v rámci slovních úloh. Prosím o kontrolu rýsovacích pomůcek v penálu. |
| Tělesná výchova |
Christmas play |
Očekávané výstupy: Žák/yně trénuje choreografii na vystoupení. |
|
| Výběrový seminář | Drama | Practising reading in roles, working with a script, and tongue-twisters | |
| Workshop v AJ |
Christmas play Vánoce |
Očekávané výstupy: Žák/yně zpívá probrané písně. Žák/yně vytvoří vánoční dekorace. Žák/yně vytváří kulisy pro Christmas play. Žák/yně spolupracuje ve dvojicích a skupině. Žák/yně nacvičuje tanec a zpěv na Christmas play. |
V úterý v rámci 1. hodiny WRK půjdeme trénovat do školní jídelny na pódium. |