Název předmětu | Učivo | Plánovaný průběh | Poznámka |
---|---|---|---|
Anglický jazyk |
What's this? What are these? abeceda How do you spell? |
SB - p. 5,6 WB -p. 2,3,4,5,6 |
|
Český jazyk |
JV: Opakování učiva ze 3. ročníku - psaní i/y uprostřed slov, podstatná jména a slovesa, základní skladební dvojice LV: Zadání povinné literatury KV/SV: Emoce a potřeby |
Očekávané výstupy: Žák/yně umí vyjmenovat pádové otázky. Žák/yně ví, jaké určujeme číslo. Řekne, podle čeho určí rod, osobu, čas. Žák/yně skloňuje podstatná jména podle pádových otázek. Časuje slovesa pomocí osob v jednotném a množném čísle. Žák/yně pozná podstatná jména a slovesa ve větě. Určí jejich mluvnické kategorie (pád, číslo, rod a osoba, číslo, čas). Žák/yně označí základní skladební dvojici. Žák/yně si nalepí do svého čtenářského deníku seznam literatury a seznámí se s pravidly pro čtení a zápisy do čtenářského deníku. Žák/yně přemýšlí nad pocity, které cítí při učení a hře. Uvažuje nad svými potřebami, které za pocity stojí. |
Práce v CA s tématem Moc emocí Vstupní prověrka v týdnu od 23.9.: psaní i/y uprostřed slov, skloňování podstatných jmen, určování mluvnických kategorií u podstatných jmen (pád, číslo, rod, popř. životnost) a u sloves (osoba, číslo, čas), základní skladební dvojice Prosíme o krabičku papírových kapesníků. Děkujeme. |
Člověk a svět |
D: Nové učivo - Lidé a čas - pojmy století, tisíciletí, před naším letopočtem, našeho letopočtu Z: Opakování učiva ze 3. ročníku - sousední státy ČR, historické země ČR, státní symboly, slova státní hymny P: Opakování učiva ze 3. ročníku - živá a neživá příroda, skupiny živočichů a jejich zástupci |
Očekávané výstupy: D: Žák/yně se seznámí s novými pojmy v dějepise. Popíše vlastními slovy. Z: Žák/yně vytváří otázky pro spolužáky tak, aby si všichni co nejlépe procvičili již známé učivo. P: Žák/yně si pomocí učebnice vytvoří zápis do sešitu na téma skupiny živočichů. |
Práce v CA s tématem Moc emocí Vstupní prověrka v týdnu od 23.9.: sousední státy ČR, historické země ČR, státní symboly, slova státní hymny, skupiny živočichů a jejich zástupci (plazi, ptáci, savci, ryby, obojživelníci) |
Matematika |
A: Opakování učiva ze 3. ročníku - písemné sčítání a odčítání do 1 000 Řešení součtových trojúhelníků Písemné násobení jednociferným číslem do 1 000 Velká násobilka (např. 4 .15, 6 .12,...) Přednost operací Zaokrouhlování na desítky, stovky Slovní úlohy G: Opakování učiva ze 3. ročníku - trojúhelníky, kružnice, kruh |
Očekávané výstupy: A: Žák/yně vyřeší zadané úlohy zaměřené na opakování učiva a přípravu na vstupní prověrku. Pokud nerozumí, ptá se. G: Žák/yně má všechny potřebné pomůcky na geometrii. Žák/yně pozná rovnostranný, rovnoramenný, různostranný a pravoúhlý trojúhelník. Žák/yně narýsuje libovolný trojúhelník, změří délky jeho stran. Žáky/yně měří s přesností na milimetry. Žáky/yně zná pojem střed kružnice/kruhu, poloměr, průměr a umí je využít při konstrukcích. Narýsuje kružnice podle pokynů. |
Aritmetika - úterý, středa, pátek + v úterý 17.9. - testík na malou násobilku Geometrie - čtvrtek - pomůcky vždy nutné (trojúhelník s ryskou, kružítko a tvrdou ostře ořezanou tužku nebo mikrotužku, modrý sešit M a PS) Vstupní prověrka v úterý 24.9.: přednosti matematických operací, pamětné násobení (např. 4.16), dělení se zbytkem, písemné sčítání, odčítání a násobení (= počítání pod sebou), zaokrouhlování na desítky a stovky, zvířátka dědy Lesoně, součtové trojúhelníky, složená slovní úloha, rýsování trojúhelníku a kružnice, měření na mm, geometrická tělesa Práce v CA s tématem Moc emocí |
My ve světě | Portfolio |
Očekávané výstupy: Žák/yně si založí nové portfolio pro 4. ročník. Žák/yně se seznámí s učivem 4. ročníku pomocí map učebního pokroku z ČJ, M. |
Práce v CA s tématem Moc emocí |
Tělesná výchova |
Plavecký výcvik Přihrávky míčem |
Očekávané výstupy: Žák/yně e účastní plaveckého výcviku s trenérkami. Reaguje na pokyny na suchu i ve vodě. Chová se podle pravidel stadionu Podolí. Žák/yně se účastní aktivit zaměřených na trénink házení a chytání míče na místě i v pohybu. |
Úterý 11:15 - 12:00 plavání v Podolí Čtvrtek - TV v tělocvičně - cvičební úbor nutný (triko, kraťasy nebo tepláky/legíny, čisté boty se světlou podrážkou) |
Výtvarná výchova |
Barevná kompozice - vodovkami nebo suchými pastely ztvárněná individuálně zvolená emoce Základní pojmy ve výtvarné tvorbě: teplé a studené barvy, kontrast, barevné odstíny |
Očekávané výstupy: Žák/yně si vybere jednu z často pociťovaných prázdninových emocí a ztvární ji pomocí barev. Míchá barvy na základě pocitů. Žák/yně popíše svůj obraz pomocí základních výtvarných pojmů. |
Práce v CA s tématem Moc emocí |