Název předmětu | Učivo | Plánovaný průběh | Poznámka |
---|---|---|---|
Anglický jazyk |
Ladislava Valečková:
Alphabet, spelling Kristýna Jakešová: Where is Flossy? |
Ladislava Valečková:
TB - p. 5,6,7 WB - p. 3,4,5 Kristýna Jakešová: Alphabet + spelling revision of unit 1 |
|
Český jazyk |
JV: stavba slova, příbuznost a jiné tvary, vyjmenovaná slova a psaní i/y uprostřed slov LV: pohádka KV/SV: význam slov (synonyma, antonyma, mnohoznačná slova, nadřazená, podřazená a souřadná slova) |
Očekávané výstupy: JV: Žák/yně určí kořen, předponovou a příponovou část. Žák/yně rozliší, zda jde o jiný tvar slova nebo slovo příbuzné. Žák/yně správně píše i/y po obojetných souhláskách uprostřed slov. LV: Žák/yně čte pohádky. Vyjmenuje znaky klasické pohádky. Pozná, zda se jedná či nejedná o klasickou pohádku. KV/SV: Žák/yně třídí, spojuje, navrhuje slova podle zadání podle jejich významu. |
Vstupní prověrka ve středu 25.9.: psaní i/y uprostřed slov, skloňování podstatných jmen, určování mluvnických kategorií u podstatných jmen (pád, číslo, rod, popř. životnost) a u sloves (osoba, číslo, čas), základní skladební dvojice Projekt Pravěk - metodou eduScrum Prosíme o krabičku papírových kapesníků. Děkujeme. |
Člověk a práce |
Pravěk - úvod do projektu |
Očekávané výstupy: Žák/yně spolupracuje v týmu. Vytvoří společný plakát k projektu podle kritérií. |
Projekt Pravěk - metodou eduScrum |
Člověk a svět |
D: Pravěk - úvod do projektu Z: Život v demokratickém státě - svobodné volby P: Živá příroda |
Očekávané výstupy: D: Žák/yně vyrobí ve spolupráci v týmu časovou osu od pravěku do současnosti. Označí na ní pravěk, narození Krista a současnost. Porovná délku období. Z: Žák/yně čte informace v učebnici vlastivědy. Debatuje. Seznámí se s klíčovými slovy (prezident, svobodné volby, Poslanecká sněmovna, Senát, Ústava České republiky. P: Žák/yně vysvětlí, co tvoří živou část přírody. |
Vstupní prověrka ve čtvrtek 26.9.: sousední státy ČR, historické země ČR, státní symboly, slova státní hymny, skupiny živočichů a jejich zástupci (plazi, ptáci, savci, ryby, obojživelníci) Projekt Pravěk - metodou eduScrum |
Hudební výchova | Pravěká hudba |
Očekávané výstupy: Žák/yně se rozezpívává melodií Utata. Žák/yně zpívá píseň Vzpomínka na pravěké doby. |
Projekt Pravěk - metodou eduScrum |
Matematika |
Opakování učiva 3. ročníku A: Dělení se zbytkem Zvířátka dědy Lesoně Krokování Složené slovní úlohy Algebrogramy, sousedé, indické násobení, násobilkové obdélníky, pavučiny G: Krychlové stavby Trojúhelník PS - str.5/cv.2, str.6/cv.8, str.7/cv.12, tr.8/cv.14, str. 10 a 11 uč. - vybrané úlohy na krokování, str.15/cv.36, str.16/cv.42, 44, str.17/cv.48 a) - d), 49 |
Očekávané výstupy: A: Žák/yně ovládá dělení se zbytkem Žák/yně zjistí, které zvířátko se ukrývá za maskou Žák/yně rozdělí skupinu zvířátek na dvě nebo tři stejně silná družstva Žák/yně doplní jedno zvířátko ke skupině tak, aby se mohla rozdělit na dvě stejně silná družstva Žák/yně se orientuje na krokovacím pásu a vyřeší s jeho pomocí šipkové nebo číselné úlohy Žák/yně vyřeší složenou slovní úlohu Žák/yně vyřeší úlohy v prostředí algebrogramy, sousedé, indické násobení, násobilkové obdélníky, pavučiny G: Žák/yně postaví krychlovou stavbu podle zadání, zapíše její plán a pohled shora, zepředu a zprava Žák/yně narýsuje trojúhelník do centimetrové sítě, zjistí jeho obvod v mm a obsah v kachlíkách |
úterý 24.9. - VSTUPNÍ KONTROLNÍ PRÁCE - S SEBOU RÝSOVACÍ POTŘEBY (přednosti matematických operací, pamětné násobení (např. 4.16), dělení se zbytkem, písemné sčítání, odčítání a násobení (= počítání pod sebou), zaokrouhlování na desítky a stovky, zvířátka dědy Lesoně, součtové trojúhelníky, složená slovní úloha, rýsování trojúhelníku a kružnice, měření na mm, geometrická tělesa pátek 27.9. - pětiminutovka na dělení se zbytkem Pro zájemce o logickou olympiádu: https://www.logickaolympiada.cz/o_soutezi/ Zájemci o logickou olympiádu se musí registrovat do 30.9.2024 |
My ve světě |
Projekt Pravěk - dělení do týmů podle předepsaného postupu Portfolio |
Očekávané výstupy: Žák/yně označí své silné stránky, podle nichž poté vzniknou týmy. Dělení do týmů je anonymní, na základě kvalit každého jednotlivce (dovedností a schopností dětí). Žák/yně si založí nové portfolio pro 4. ročník. Žák/yně se seznámí s učivem 4. ročníku pomocí map učebního pokroku z ČJ, M. |
Projekt Pravěk - metodou eduScrum |
Tělesná výchova |
Plavecký výcvik Míčové hry - vybíjená, kopaná |
Očekávané výstupy: Žák/yně se účastní plaveckého výcviku s trenérkami. Reaguje na pokyny na suchu i ve vodě. Chová se podle pravidel stadionu Podolí. Žák/yně hraje míčové hry podle pravidel. |
Úterý 11:15 - 12:00 plavání v Podolí Čtvrtek - TV v tělocvičně - cvičební úbor nutný (triko, kraťasy nebo tepláky/legíny, čisté boty se světlou podrážkou) |