Týdenní plán 2.B
Týdenní plány
| Název předmětu | Učivo | Plánovaný průběh | Poznámka |
|---|---|---|---|
| Anglický jazyk |
Hlásky /w/ a /ng/ Rozpoznávání hlásek ve slově, čtení a zápis Opakování zvuků ze 4. skupiny: ai, ee, ie, oa, or (doplňování zvuků do slov, přiřazování slov ke správnému zvuku) Zápis krátkých slov z probraných zvuků. Blending a čtení krátkých z probraných zvuků: 1. skupina: s, a, t, i, p, n 2. skupina: c/k, e, h, r, m, d 3. skupina: g, o, u, l, f, b 4. skupina: ai, j, oa, ie, ee, or 5. skupina: z, w, ng |
Žák/yně vysloví hlásku /ng/ a rozpozná ji ve slově. Žák/yně zopakuje zvuky ze 4. skupiny: ai, ee, ie, oa, or. Žák/yně doplní chybějící zvuky ai, ee, ie, oa, or do slov. Žák/yně přiřadí slova do správné skupiny podle zvuku (ai, ee, ie, oa, or). Žák/yně zapisuje krátká slova z probraných zvuků. Žák/yně blenduje a čte krátká slova z jednotlivých skupin. |
|
| Český jazyk |
JV: Druhy samohlásek Psaní dlouhého u ve slovech Slabiky Věta a druhy vět podle postoje mluvčího LV: Intonace Práce se čtenářským deníkem Návštěva knihovny KSV: Technika psaní velkých psacích písmen Opis a přepis psacím písmen |
Žák/yně vytleská slabiky. Žák/yně rozdělí slovo svislou čarou na slabiky. Žák/yně rozpozná délku samohlásek a používá diakritiku v písemném projevu. Žák/yně vyjmenuje krátké i dlouhé samohlásky a dvojhlásky. Žák/yně určí, které ú/ů se píše ve slově. Žák/yně doplňuje vhodná interpunkční znaménka na konec vět. Žák/yně píše správné tvary psacího písmene T, F. Žák/yně prezentuje svůj čtenářský deník a sdílí dojmy z přečtené knihy s ostatními. Žák/yně potichu naslouchá prezentacím spolužáků. Žák/yně pokládá otázky tématu (k prezentovaným knihám). |
Pondělí 20. 10.: Z organizačních důvodů budeme dopoledne v prostorách školní družiny, na VSM se po obědě přesuneme do 5.A. Sraz bude ráno u stolečků před třídou. Středa 22.10: Budeme prezentovat zápisy ve čtenářském deníku. Čtvrtek 23. 10.: Celodenní venkovní program. Děti budou potřebovat: svačinu, vhodnou (nejlépe nepromokavou) obuv, vybavený penál včetně lepidla a nůžek. Pátek 24. 10.: Návštěva knihovny od 10:00. DOMÁCÍ ÚKOLY NA CELÝ TÝDEN (DO PÁTKU 25.9.) Oprava krátkých diktátů v sešitě s králíčkem Čtení s porozuměním + Dokončení zápisů ve čtenářském deníku |
| Člověk a svět | Přírodovědný program "Plody a šišky stromů" |
Žák/yně určí podle vzhledu vybrané stromy rostoucí v okolí školy. Žák/yně přiřadí plody nebo šišky ke správnému druhu stromu. Žák/yně roztřídí plody podle typu (suché × dužnaté, peckovice, malvice, bobule, oříšek, nažka, lusk, tobolka). Žák/yně rozliší nahosemenné a krytosemenné stromy podle typických znaků. Žák/yně zazimuje nasbíraná semena podle daného postupu. Žák/yně zaznamená své pozorování o plodech a semenech do pracovního listu nebo třídního zápisu. Žák/yně spolupracuje při skupinové práci v přírodě a při tvorbě společného výtvarného díla. Žák/yně se aktivně podílí na tvorbě třídního strom vyráběného výtvarnou techniku frotáže listu. |
Čtvrtek 23. 10. – celodenní venkovní program. Děti budou potřebovat: svačinu, vhodnou (nejlépe nepromokavou) obuv, vybavený penál včetně lepidla a nůžek. |
| Matematika |
Numerace do 30 Hra Sova Slovní úlohy Zvířátka dědy Lesoně Cyklotrasy Autobus Rozdělení čísla na tři části Parkety |
Žák/yně sčítá a odčítá v oboru do 30. Žák/yně vyřeší slovní úlohu. Žák/yně objevuje strategie, jak efektivně řešit hru Sova. Žák/yně vysvětlí princip hry Sova. Žák/yně napíše správnou ikonu k novému zvířátku Dědy Lesoně a určí jeho sílu. Žák/yně porovnává sílu týmu zvířátek dědy Lesoně. Žák/yně jezdí po matematické cyklotrase a zapíšu stanoviště. Žák/yně počítá v probraných prostředích zpaměti. Žák/yně pokryje podlahu parketami. |
|
| Tělesná výchova |
Házení a chytání míče obouruč Míčové hry |
Žák/yně hází míčem obouruč. Žák/yně chytí hozený míč. Žák/yně rozumím anglickým pokynům "throw and catch". |
|
| Výběrový seminář |
Around the World Lesson content: ¨A Taste of The World¨ is the third in the ¨Around the World¨ course and during this VSM we will explore cultures through food stories, key ingredients, and hand-on art. Dramatická výchova Lesson content: pohádka, dobré x zlé postavy, práce s tělem, gesty a mimikou, práce s hlasem, scénky ze známých pohádek Rozvoj informatického myšlení Lesson content: Práce s blokovým programováním na platformě Code.org, tvorba jednoduchých algoritmů a řešení logických úloh |
Expected Learning Outcomes: The pupil will be able to identify at least 4 new international dishes and countries they come from. The pupil will be able to understand, use and practice new vocabulary: ingredient, cuisine, My food is …, It is from… The pupil will be able to use art supplies: paper, scissors, glue, markers to visually represent a foreign dish. The pupil will be able to participate effectively in group-based activities. Expected Learning Outcomes: Žák/yně se orientuje v základních prvcích pohádkového příběhu a na příkladech je demonstruje. Žák/yně pracuje s jednoduchými dramatickými prvky a využívá je k vyjádření postav a děje pohádky. Expected Learning Outcomes: Žák/yně vytváří jednoduché algoritmy pomocí blokového programování na Code.org. Žák/yně úspěšně projde jeden modul programování na Code.org. Žák/yně odhalí chyby v programu a upravením postupu je odstraní. Žák/yně spolupracuje se spolužákem při společném řešení úkolu. Žák/yně argumentuje své řešení a výsledky programu. Žák/yně porovnává různé strategie a volí nejefektivnější postup pro splnění úkolu. |
|
| Workshop v AJ |
M: Rytmus, dokončování vzoru Krychlové stavby VV + ČaP: Práce s vodovými barvami; míchání barev k docílení co nejpřesnější malby reálného listu; přidání detailů černým fixem. |
Žák/yně dokončí barevný vzor podle stanoveného rytmu. Žák/yně staví krychlové stavby a zapisuje jejich plány. Žák/yně popisuje krychlovou stavbu druhým. Žák/yně staví krychlovou stavbu podle popisu druhých. Žák/yně namíchá barvy tak, aby odpovídaly barvě reálného listu. Žák/yně zachytí detaily listu pomocí černého fixu. Žák/yně pečuje o pořádek a pomůcky (štětce, svou pracovní plochu). |